Hur exporterar jag avregistrerade medlemmar?
Bakgrunden till export av adresser, e-post, köphistorik och annan medlemsinformation varierar. För t.ex. rapporteringssyfte internt eller liknande så finns behovet att samla de avregistrerade kunderna. Om man vill exportera dessa spärrade e-postadresser så följ stegen nedan.
För att exportera avregistrerade kunder:
- Gå till Taggar & filter
- Klicka på den aktuella taggen som du vill exportera ut
- Klicka på knappen Exportera
- Där väljer man den medlemsinformation som man vill ta med i exporten, utöver e-postadress, och växlar sedan Aktiva och eller Avregistrerade (spärrade) medlemmar.
- Ni kan också välja att skapa ett filter baserat på alla taggar, och exportera ut filtret på samma sätt, så får ni med alla era medlemmar som har en tagg.
- Klicka på knappen Exportera för att gå vidare. När filen är klar visas en blå ruta för nedladdning av de exporterade medlemmarna. Filformatet är förinställt till Excel-format upp till 65 000 rader, däröver ges filen i CSV-format. (Vid import accepteras antingen XSL och CSV som format.)
I fall du stöter på problem och/eller har frågor kring din export, beskriv ditt ärende för oss vis support@rule.se så får du snabbt assistans. Se även sidan docs.rule.se för samlade vanligt förekommande frågor och svar.