Varför ser det ut som en kund har öppnat mejlet så många gånger?

Antalet unika öppningar av kampanjen visas överst på sidan för en skickad kampanj. Se exempelbild nedan: 

Men notera att antalet öppningar på individnivå registrerar en öppning varje gång som e-postklienten uppdateras. Även om e-postmeddelandet t.ex. vidarebefordrats, så registreras öppningarna på den ursprungliga mottagaren. Ett annat vanligt scenario är att någon typ av spamfilter / antimalware-skydd öppnar mailet flertalet gånger för att söka efter skadliga bifogade filer eller länkar. Så här fungerar exempelvis skyddet i Microsoft Office 365. Den som ansvarar för den mottagande email-servern kan svara på fler frågor om vilka kontroller de har.

Av dessa anledningar kan antalet uppfattas som onormalt högt. Därför rekommenderar vi normalt att visa "unika" klick, eftersom varje mottagare då enbart räknas en gång.

Har du fler frågor om statistiken för kampanjerna så skicka din fråga till oss på support@rule.se så får du snabbt hjälp.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss