Gmail Promotions Tab

För att synas ännu bättre i flödet erbjuder Rule en möjlighet som innebär att din e-post syns tydligare i Gmail-appen. Det kallas Gmail Promotions Tab och det enda du behöver göra är att lägga in en speciell kod i de kampanjer du skickar ut.

Konfigurationen tar uppskattningsvis en timme enligt standard taxa och du beställer den genom att mejla till support@rule.se

Två sätt att sticka ut i inkorgen är:

  1. ”Organization”: Då visas er logotype i cirkeln för avsändare.
  2. ”PromotionCard” och ”DiscountOffer”: För tillfälliga kampanjer som i korthet går ut på att Gmail-algoritmen uppfattar ditt erbjudande som bra och relevant för mottagaren och därför visar den högt upp under fliken Kampanjer/Promotions.

  • A – Logotyp (Organization)
  • B – Rabattkod (DiscountOffer)
  • C – Giltighet (DiscountOffer)
  • D – Rabattkod (DiscountOffer)
  • E – Bild (PromotionCard)

Var ser kunden Gmail Promotion Tabs?

Promotion Tab visas i Gmails egna appar för iOS och Android. I skrivande stund syns de inte i webbläsaren, men Gmail har annonserat att det kommer. Denna profilering är inte heller synlig i mail som skickas till Gmail.com men öppnas i ett annat mailprogram; exempelvis iOS Mail, Mac Mail, Outlook, Samsung Mail et cetera.

Begränsningar

Som namnet antyder gäller denna möjlighet för mailadresser hos Gmail.com. Detta visas alltså inte för organisationsadresser, även om de använder Googles G Suite. Inte heller för Outlook, Hotmail, Yahoo eller dylikt. I Rules databas utgör Gmail.com ungefär 25 procent av alla mailadresser.

Läs mer i vår blogg!

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss