Vem har avregistrerat medlemmar i vårt konto?

Ibland får Rules support frågor av kunder som undrar vem det är som har avregistrerat medlemmar från deras konto. Här vill vi förklara några tänkbara anledningar till att medlemmar i kontot är avregistrerade/spärrade. 

Alla som avregistrerar sig från ditt nyhetsbrev blir spärrade och hamnar då på spärrlistan. Det innebär inte att e-postadressen tas bort eller raderas ur Rule utan den ligger kvar men är blockerad. Om den inte är kvar som blockerad i systemet innebär det att e-postadressen är aktiv och att den på nytt kan registreras för nyhetsbrev t.ex via hemsidan och åter igen få nyhetsbrev och annan kommunikation. 

- Personer som har markerat ert mejl som spam i sin mejlinkorg blir automatiskt avregistrerade direkt.

- Vissa medlemmar som är avregistrerade har studsat läs mer om dem här.  

- Vad som annars ha hänt är att medlemmen själv kan ha klickat på avregistreringslänken. Eller så har medlemmen skickat sitt mejl vidare till någon annan som kan ha klickat på länken. 

- Ytterligare en anledning kan vara om medlemmen har lagt kampanjen publikt någonstans – då kan någon person ha klickat på avregistreringslänken där.

Om kontots administratör har avregistrerat medlemmen ser det ut så här i kundvyn (notera att det går att Återaktivera medlemmen på den svarta knappen ovan till vänster): 

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss